Yuki Fairy 125
Malá recenze z pohledu nezkušeného uživatele a malé shrnutí zkušeností s tímto skútrem.
Protože jsem toto čínské přibližovadlo dva roky vlastnil pokusil jsem se o malé shrnutí nebo jak se říká uživatelský test. Předem musím podotknout, že nejsem žádný velký motorkář. Vlastě to byla první motorkka kterou jsem vlastil a první, která ve mě vzbudila zájem o skůtry a vše co se toho týká.
Tohle čínské letadlo jsem zakoupil jako nové na jaře 2013 u firmy K-Moto Klatovy. Musím říct, že tento prodejce je velmi solidní a i když se během záruky vyskyto několik reklamací vždy je vyřešil bez problému. V den koupě jsem se celý natěšený nechal odvézt do Klatov, ke skůtru jsem zakoupil i helmu a ve vypůjčených lyžařských rukavicích a slunečních brýlích (bylo 6°C a mlhavo) jsem vyrazil směrem na Plzeň. Poctivě jsem dodržoval prodejcem doporučených 60km/h abych skůtr pěkně zaběhl. Po cca 70 ujetých kilometrech mě trochu začalo překvapovat že z nádrže neubývá žádný benzín. No co, říkal jsem asi úsporný stroj. Po 180km mi to už bylo trochu divné, tak jsem čistě ze zvědavosti navštívil benzínovou pumpu. A ejhle v nádrži mi chybělo asi 5 litrů. Následoval telefonát do Klatov a dohoda, že se na to při první garančce kouknou a kdyžtak vymění palivoměr.
Kilometry přibývaly, ale začalo mi být divné, že přibývají nějak pomalu. Cesta do práce, která má cca 15 km měla najednou 8 někdy 10 km. Takže jsem zjistil, že nejen palivoměr, ale také počítadlo kilomerů trochu lže. Tachometr také nebyl nejpřesnější, cca do 50 km to bylo celkem v pohodě, ale potom ukazoval cca o 20 km více než byla skutečná rychlost. No, ale ten pocit, když to vypadá že letíte 100 i když to je ve skutečnosti 75.
První garance proběhla v klidu a vyměněn byl na zákuru celý panýlek s tachometrem a palivoměrem. Chvíli po garančce mi přestalo svítit tlumené světlo. Pustil jsem se tedy do výměny žárovky. Po asi hodinovém boji s křehkými plasty se mi podařilo vyndat parabolu a zjistil jsem, že H1 je zapečená v plastu. Následoval opět telefon prodejci, který slíbil vyměnit celé světlo. Bohužel nebyly u dovozce skladem a tak jsem přepojil dráty na spodní světlomet, kde je H4, která sloužila jen pro dálkové světlo.
Jezdil jsem celkem v pohodě celé léto. Do doby než jsem si všiml, že mám zadní pneu prasklou u ráfku. Ucházela pomalu, ale ucházela. Vyměněno na záruku. Na podzim, mi začalo praskat sedlo. Byla tam taková ozdobná červená linka a u té se to začalo párat. Nu což, opět telefonát do Klatov a oprava. Začal jsem pochybovat, že se opravdu vyplatí prodávat tyto skútry. Ale prodejce byl vždycky v pohodě a reklmace řešil bez problému. Myslím, že někdy na podzim nakonec dorazili z číny i paraboly a vyměnili mi i tu se zapečenou žárovkou.
Jezdil jsem v pohodě dále, najel jsem cca 5 000 km (asi, protože tachometr asi nebyl z nejpřesnějších 🙂 Na jaře 2015 se mi přihodila další závada, přijel jsem do práce a skútr měl zvuk choperu. Hledal jsem, hledal a nakonec jsem našel upadlou kovovou trubičku u EGR ventilu. Provizorně jsem to pravil hadicí na propan-butan (odborná to oprava) a doma jsem odborně vymontoval EGR a související hadice. Definitivně ve mě uzrálo rozhodnutí o výměně stroje. Nemůžu říct, že by to byl špatný skútr, ale dost mě nebavilo pořád řešit drobné závady. Na to nemám čas. Občas se mi po něm zastýská, ale ne moc.
Klady:
- cena
- nízké ceny náhradních dílů
- dostupnost náhradních dílů
- jednoduchá konstrukce
- slušný prostor pod sedlem
Zápory:
- poruchovost
- zpracování
- křehké plasty
- tvrdé čínské pneumatiky