Yamaha Tmax 530 Hypermodified
Tentokráte se v našem „okénku zajímavostí“ podíváme na zoubek francouzskému úpravci a tvůrci snových strojů Lazareth.
LUDOVIC LAZARETH
V začátcích připravoval Ludovic LAZARETH auta a motocykly. Poté se v průběhu let posunul směrem k prototypování a výrobě výjimečných vozidel. Absolvoval školu Espera Sbarro v roce 1992 a je považován za žáka Franka Sbarra (italsko-švýcarského automobilového designéra).
Po několika letech v prototypovém oddělení v AIXAM-MEGA (Andros Trophy – MEGA Track V12) se v roce 1998 rozhodl vytvořit LAZARETH Auto-moto, aby mohl uplatnit svou fantazii a kreativitu.
V roce 2005 společnost získal status výrobce a začne vyrábět svá první vozidla pod značkou „LAZARETH“. Od té doby vzniklo asi sto různých typů vozidel.
Dnes se na zoubek podíváme prototypu Yamaha Tmax 530 Hypermodified, který vznikl na objednávku Yamaha Motor Europe. Yamaha Tmax vtoupila na trh maxiskútrů v roce 2001. Tmax způsobil revoluci ve světě maxiskútrů. Přidal novou dávku sportovních pocitů a také agresivní a sportovní vzhled do této kategorie.
Ludovic Lazareth o tomto skútru říká: „Když jsem viděl nový Tmax poprvé, připomínal mi závodní stroj z MotoGP nebo YZF-R1,” vysvětluje Lazareth. „Chtěl jsem ale posunout tenhle první dojem na další úroveň a posunout hranice ještě dál. Od chvíle, kdy jsem začal pracovat na projektu Tmax Hyper Modified, jsem měl jeden cíl – překročit rychlost 200 km/h. Abych toho dosáhl, přidal jsem turbo, které zvýšilo výkon motoru zhruba o 30 % na výsledných 60 koní. Skútr je teď neskutečně rychlý a má neuvěřitelný zvuk.“
S originální koncovkou zní TMAX velmi tiše, ale u verze Hyper Modified je slyšet hlavně charakteristický jekot běžícího turba. Protože závodní koncovky jsou na silničních motocyklech často až příliš hlučné, Lazareth zkonstruoval speciální výfuk uložený pod motorem, ve kterém se ukrývá katalyzátor. Koncovka výfuku pak splývá s kapotáží. Podle autora je výsledný zvuk hlasitější než u originálního provedení, ale ne tak hlučný, jako u závodních koncovek – zkrátka příjemný a hlavně jedinečný.
Když už se podařilo dosáhnout tak vysokého výkonu, bylo důležité posílit některé komponenty podvozku, aby zůstala zachována vysoká technologická úroveň celého skútru. Převrácené přední vidlice z Yamahy YZF-R1 autor přizpůsobil brzdovým třmenům ISR a přidal dopředu větší kotouče. Jestliže už v základu Tmax brzdí jako supersport, co pak musí dělat tyhle kusadla na obrovských talířích?
Tento koncept sice již vznikl v roce 2012, ale myslím, že pořád má co říci a své fanoušky si určitě najde.
Lazareth vytvořil mnoho zajímavých kousků, některé další si ještě v budoucnu představíme.
zdroj: www.lazareth.fr
http://www.skutristi.cz/yamaha-tmax-530-hypermodified/http://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2019/12/TMAX-LAZARETH-4-1024x683.jpghttp://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2019/12/TMAX-LAZARETH-4-150x150.jpgZajímavostiTentokráte se v našem 'okénku zajímavostí' podíváme na zoubek francouzskému úpravci a tvůrci snových strojů Lazareth. LUDOVIC LAZARETH V začátcích připravoval Ludovic LAZARETH auta a motocykly. Poté se v průběhu let posunul směrem k prototypování a výrobě výjimečných vozidel. Absolvoval školu Espera Sbarro v roce 1992 a je považován za žáka...Tomáš LongauerTomáš Longauertomas.long@live.comAdministratorSkútristi z Plzeňska